ADS 468x60

Isnin, 24 Oktober 2011

Superb Sundae Amal Maahad





Salam..uhuk2..batuk,penat,lelah semua ny ada..uhuk2..Akhirnya Futsal Amal (reunion) yang bermula pada 23/10/2011 Ahad telah melabuhkan tirai setelah refree meniup wisel penamat
pagi tadi selepas subuh..Kehadiran peserta lebih kurang dalam 20 + termasuk yang sedang
mengira..program sepatutnya bermula seawal 5.00 ptg namun kerana ahli amal ni banyak
karenah dan jarang bermusafir di kota bharu ini, maka terjadilah perbualan seperti berikut..

anonymous : "Assalamualaikum loh,mu dok manow?"..
penjawab tel : "aku sapa dah kat futsal sakni,tapi g ambek ore betar"..

anonymous : "pah,mana ore nyor??!! xdop ore pon..ke AKU SALAH TEMPAT NI?..
penjawab tel : betul dah kat lunde tu..acu kelih court so lg..
anonymous : Aku sero ak SALAH TEMPAT NI..AK DOK JALE DATO' LUNDE
NI..
penjawab tel : betul latuh..acu g kelih court so lg..
anonymous : ho beyeh2..
begitulah antara perbualan tel yang dirakam..namun perlulah dirahsiakan identiti orang yang bertanya itu agar tidak menjadi aib baginya..he2..jadi, futsal bermula pukul 5.30ptg..agak ramai yang hadir..sebenarnya, program ni juga disertai oleh bekas2 pelajar maahad yang menuntut di universiti lain selain daripada UIA PJ..



Semuanya bermain dengan penuh semangat, biar peluh bercucuran, akan kami ku lap peluh itu
sehingga kami habis main bola..??... +_+

Antara mereka yang hadir ialah perancang utama iaitu Atif yang sudah tidak asing lagi..Hu
saini yang semua orang sudah mengenalinya disebabkan popularitinya semakin meningkat..tak
lupa
juga PENGERUSI AMAL kita..Azim..Amatlah terharu kami pabila mengetahui beliau menaiki teksi ke gelanggang futsal dan nasibnya agak baik kerana menemui Atif di pertengahan jalan yang sedang menaiki motor..


main punya main,sampailah pukul 6.50 ptg kami berhenti maen dan kami pun bersalam-
salaman sambil mengucapkan selamat maju jaya antara satu sama lain..Kami kemudiannya meneruskan perjalanan ke rumah Enche Abdullah Fauzi seperti dalam tentatif yang kemudian
disusuli dengan solat Maghrib berjemaah..Alhamdulillah,dalam kesibukan kami bermain futsal, dapat juga kami menunaikan solat secara berjemaah..Namun amatlah mendukacitakan kami kerana di saat maghrib menjelma itu masih ada lagi manusia2 lain yang tak berhenti bermain
futsal..




Setelah kami selesai menunaikan kewajipan, kami dihidangkan dengan tazkirah ringkas selama 7 minit dalam halaqah..tazkirah diberikan oleh beberapa orang yang terpilih sahaja..Fuh,tazkirah padat tapi bermanfaat dan terkesan di hati..nak tahu apa isinya??
Hakikatnya tanyalah kepada yang memberi tazkirah..


Kemudian kami mempersiapkan diri, cucikan badan, kemas2 barang dan melakukan sedikit aktiviti memasak didapur untuk makan malam nanti...Sebenarnya kami tidaklah memasak namun hanya memanaskan lauk..namun untuk nampak gah sikit, kami pakai perkataan memasak..antara lauk yang dimasak adalah seperti berikut..

Sebenarnya,jurukamera tidak sempat merakamkan gambar2 lauk tersebut, justeru , blogger hanya mengambil gambar2 dari internet yang agak sama dengan lauk yang dimasak.. :)

namun dalam kesibukan memasak,kami tetap menunaikan kewajipan sebagai hamba ALLAH iaitu solat isyak secara berjemaah..dan tibalah masa yang dinantikan, kami maju setapak ke tingkat dua rumah untuk menonton bola sepak..yang paling unik sekali ialah, bukan sahaja
kami solat secara berjemaah, namun bola sepak juga kami dapat menonton secara berjemaah, hilai tawa masam masin telah menghidupkan lagi suasana bola sepak dikala ManU mengalami masalah ...tonton punya tonton,akhirnya bukan setakat kami masak gulai, malah MU juga turut digulaikan oleh ManC..nasib2..

Program diteruskan dengan jamuan makan malam bersama..Pagi esokannya,harapan kami yang begitu tulus untuk berqiamullail akhirnya tidak diizinkan oleh ALLAH kerana kami tidak diberi kesedaran untuk bangun ketika itu..I.ALLAH next time usaha untuk membuat qiamullail akan giat kami jalankan sama ada secara fardi atau jemaah..namun, disebalik, kekecewaan yang menimpa, ada satu perkara yang menarik perhatian blogger.

Kami semua bangun tepat pukul 5.45 pg dan siap sedia untuk solat berjemaah subuh di masjid..yang menjadi kehairanan blogger ialah tuhan telah mengejutkan kami awal sedikit sebelum subuh bagi memberi ruang kepada kami untuk bersiap dan solat jemaah di masjid..bagi blogger, solat subuh di masjid awal adalah dilihat mustahil bagi kita ini sekarang di rumah..nak kemasjid? subuh pon belum tentu bangun..

Alhamdulillah,dalam kepenatan kami beriadhah,tetap kami dapat solat subuh berjemaah di masjid..selepas subuh, kami membaca ma'thurat,halaqah quran dan tazkirah..

Program akhirnya berakhir dengan breakfast yang seberapa..Terima kasih kerana menjoin program..Semoga program ini diberkati dan menjadi pengajaran bagi sesiapa yang mahu mengambil pengajaran..Sekian..

1 komen:

anonymous berkata...

helo2..testing

Catat Ulasan